ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Συνάδελφοι
σήμερα ο ΠΣΑΕΠ παρευρέθηκε στο Υπουργείο
σε διαδοχικές συναντήσεις που κράτησαν
αρκετές ώρες και αφορούσαν την κατάθεση
προτάσεων-αλλαγών για τους αναπληρωτές,
τις εξελίξεις στις ΔΥΕΠ, τους μόνιμους
διορισμούς και την ειδική αγωγή.
ΔΥΕΠ
Για τις ΔΥΕΠ
όπως ανακοινώσαμε το μεσημέρι είχε
δρομολογηθεί η πρόσληψη 75 εκπαιδευτικών
διάφορων ειδικοτήτων. Μπορεί μέχρι
στιγμής να μην έχουν προσληφθεί, όμως
έχει δοθεί η εντολή για να προχωρήσουν
στις συγκεκριμένες προσλήψεις από το μεσημέρι, οπότε
θα είναι έκπληξη αν δεν πραγματοποιηθούν
αύριο. Όπως είπαμε και το πρωί, οι
νηπιαγωγοί απουσιάζουν για ακόμη μία
φορά από τις συγκεκριμένες προσλήψεις.
Χωρίς να είναι ανάγκη να μπούμε σε πολλές
λεπτομέρειες για το περιεχόμενο των
συζητήσεών μας για το θέμα των νηπιαγωγών
μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ο
σχεδιασμός του Υπουργείου για τις
εγκαταστάσεις όπου θα υποδέχονταν
νηπιαγωγοί τα προσφυγόπουλα απέτυχε,
με αποτέλεσμα οι γραφειοκρατικές
διαδικασίες της χώρας μας να μη δίνουν
μηνύματα ελπίδας για τους νηπιαγωγούς.
Στην καλύτερη των περιπτώσεων αρχές
Φεβρουαρίου θα υπάρξουν οι πρώτες
προσλήψεις νηπιαγωγών στις κάποιες
δομές με τον αριθμό πιθανότατα να μην
ξεπερνάει τους 10. Αυτό συμβαίνει διότι
δεν προχώρησαν οι λύσεις που πρότεινε
το Υπουργείο για τον κτηριακό χώρο με
αποτέλεσμα να καθυστερούν αρκετά οι
λύσεις που είναι στο στάδιο της υλοποίησης
αυτή τη στιγμή.
Επειδή ως ΠΣΑΕΠ
δεν μπορούμε να μένουμε μόνο στο σήμερα
,εκτός από την απαίτηση μας για επίσπευση
των διαδικασιών προσλήψεων φέτος,
ζητήσαμε όπως και σε προηγούμενη
συνάντηση μας από την επόμενη χρονιά
να εξαλειφθεί εντελώς το μειωμένο ωράριο
επιχειρηματολογώντας με πραγματικές
καταστάσεις που υποδηλώνουν ότι το
μειωμένο ωράριο δεν είναι λειτουργικό.
ΓΕΝΙΚΕΣ –
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Αφού αποχωρήσαμε
από τον υπεύθυνο ΔΥΕΠ προχωρήσαμε στο
προγραμματισμένο ραντεβού μας με τον
σύμβουλο του Υπουργού για θέματα Γενικής
Αγωγής. Εκεί καταθέσαμε τις προτάσεις
του συλλόγου και συζητήσαμε διεξοδικά
γύρω από αυτές. Συγκεκριμένα ζητήσαμε:
- Επίδομα ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
- Ηλεκτρονική ανάληψης υπηρεσίας των αναπληρωτών.
- Διαφάνεια στις δηλώσεις τοποθέτησης των αναπληρωτών. Δήλωση σχολείων και όχι περιοχών όπως ορίζει ο νόμος 465/17/04/2003.
- Αναθεώρηση της παραγράφου 3 του άρθρου 8 του νόμου 465/17/04/2003 ο οποίος ορίζει τον τρόπο τοποθέτησης των αναπληρωτών και αφήνει παράθυρα για αδιαφανείς διαδικασίες από τις διευθύνσεις. Προτείνουμε η σειρά τοποθέτησης να είναι η εξής:
1)
Άτομα με αναπηρία
2)
Γονείς ανάλογα με τον αριθμό τέκνων (να
προηγούνται αυτοί με τα περισσότερα
παιδιά).
3)
Έγγαμοι μόνο σε περίπτωση που ο/η σύζυγος
βρίσκεται αποδεδειγμένα στην περιφέρεια
πρόσληψης ή σε όμορο νομό.
4)
Οι έχοντες τα περισσότερα μόρια.
Μεταξύ
των ανήκοντων στην ίδια κατηγορία
προηγούνται οι έχοντες εντοπιότητα.
- Καταγραφή του συνόλου των κενών τον Αύγουστο και πρόσληψη των αναπληρωτών την 1η Σεπτέμβρη σε μία φάση σε όλες τις δομές της α/θμιας (γενική αγωγή, ειδική αγωγή, ΔΥΕΠ, ΖΕΠ)
- Υποχρεωτική φοίτηση όλων των προνηπίων.
- Απόσυρση της ρύθμισης για τον κατώτερο αριθμό φοίτησης των νηπίων.
- Επαναφορά του ωραρίου που προϋπήρχε στα νηπιαγωγεία και της εναλλαγής των εκπαιδευτικών πρωί – απόγευμα.
- Μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών στους 20 ανά τάξη.
- Δικαίωμα εγγραφής στα ολοήμερα σχολεία όλων των μαθητών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Αναβάθμιση του διδακτικού ρόλου του ολοημέρου.
- Επαναφορά του θεσμού του υπεύθυνου ολοημέρου με υπεύθυνο αποκλειστικά δάσκαλο, καθώς ο δάσκαλος αποτελεί τη βάση της δημοτικής εκπαίδευσης.
- Προσμέτρηση ως διδακτικής ώρας της ώρας σίτισης.
- Αναθεώρηση των σχολικών μονάδων που θεωρούνται δυσπρόσιτες
- Καμιά ανάθεση μαθήματος ειδικοτήτων (φυσική αγωγή, θεατρική αγωγή, μουσική, εικαστικά, ξένες γλώσσες, τ.π.ε.) σε δασκάλους.
- Προσλήψεις αποκλειστικά πλήρους ωραρίου για όλους τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλες τις δομές.
- Στην περίπτωση ένταξης των προσφυγόπουλων σε τάξεις του γενικού σχολείου (στην πρωινή ζώνη) να προβλέπεται ένας επιπλέον εκπαιδευτικός για κάθε τάξη που περιέχει πάνω από 2 προσφυγόπουλα.
- Καμία αξιολόγηση, που μόνο σκοπό έχει τις μαζικές απολύσεις και διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών, ενώ ταυτόχρονα διαμορφώνει συνθήκες κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων.
- Νομική κάλυψη όλων των αναπληρωτών για τα θέματα που προκύπτουν με μέλη της σχολικής μονάδας και με γονείς.
- Συνυπηρέτηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα να υπάρχει επιλογή στη δήλωση των αναπληρωτών για συνυπηρέτηση και ο πρώτος στον πίνακα να λαμβάνει θέση μαζί με τον/την σύζυγό του που βρίσκεται πιο κάτω στον πίνακα.
- Εξίσωση των δικαιωμάτων μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού (μονίμων και αναπληρωτών), όπως για παράδειγμα:
- Ίδιο διάστημα αδειοδότησης και ιατροφαρμακευτικής κάλυψης των αναπληρωτριών που είναι έγκυες, με τις μόνιμες εκπαιδευτικούς.
- Κανένας διαχωρισμός στις άδειες (κανονικές-αναρρωτικές) μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Είναι απαράδεκτο να κόβονται χρήματα από το μηνιαίο μισθό των αναπληρωτών λόγω αναρρωτικής άδειας, όπως επίσης απαράδεκτο είναι να κόβονται χρήματα από την τελική αποζημίωσή τους λόγω κανονικής άδειας.
Είδαμε θέσεις
μας όπως η προσμέτρηση της ώρας σίτισης
ως διδακτικής ώρας, ο τρόπος τοποθέτησης
αναπληρωτών, η συνυπηρέτηση των
αναπληρωτών, η υποχρεωτική ανάληψη
υπηρεσίας, η διετής υποχρεωτική φοίτηση
στο νηπιαγωγείο, οι άδειες λοχείας των
αναπληρωτριών να γίνονται δεκτές σε
θεωρητικό επίπεδο με διάθεση να
ικανοποιηθούν από τη νέα σχολική χρονιά.
ΜΟΝΙΜΟΙ
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΠΙΝΑΚΩΝ
Πριν από όλα
αυτά όμως θέσαμε το πρόβλημα στην
πραγματική του διάσταση. Στην ανάγκη
για μόνιμους διορισμούς άμεσα και
σε μεγάλο αριθμό και με δίκαιο τρόπο.
Συζητήσαμε αρκετή ώρα και με λεπτομέρειες
για το ενδεχόμενο σύστημα διορισμών το
οποίο υποχρεωτικά θα βρίσκεται υπό
την αιγίδα του ΑΣΕΠ. Παρουσιάσαμε ένα
πρώτο σχέδιο κατάρτισης των νέων πινάκων
και συζητήσαμε διεξοδικά πάνω σε αυτό
με τους παρευρισκόμενους σε πολύ καλό
κλίμα. Το σχέδιό μας εμπεριείχε μοριοδότηση
σε 4 άξονες: της προϋπηρεσίας (πραγματικής
και σε δυσπρόσιτα), της προηγούμενης
επιτυχίας στον ΑΣΕΠ των ακαδημαϊκών
κριτηρίων και των κοινωνικών κριτηρίων,
ενώ ζητήσαμε ποσόστωση για τις ειδικές
κατηγορίες. Αυτό που επιθυμούμε ως ΠΣΑΕΠ
και το κάναμε εντόνως γνωστό στο Υπουργείο
είναι η δημιουργία ενός δίκαιου συστήματος
μοριοδότησης χωρίς την ευνοϊκή μεταχείριση
του ενός ή του άλλου άξονα. Προφανώς θα
υπάρξει ανατροφοδότηση από την πλευρά
μας και διάλογος με τα μέλη του συλλόγου
μας, ώστε όταν ανοίξει επίσημα ο διάλογος
από την πλευρά του Υπουργείου να
καταθέσουμε στην αρμόδια επιτροπή την
τελική μας πρότασή. Για το λόγο αυτό
ακόμα δεχόμαστε τις προτάσεις των νέων
μελών που εγγράφονται καθημερινά στον
ΠΣΑΕΠ, αλλά και διορθωτικές των ήδη
εγγεγραμμένων. Εδώ να αναφέρουμε ότι
τονίσαμε τα προβλήματα που θα προκύψουν
από την ύπαρξη ενός μόνο πίνακα για τους
μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις
αναπληρωτών.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Στη
συνέχεια συναντηθήκαμε με τον διευθυντή
ειδικής αγωγής στον οποίο καταθέσαμε
τις εξής γενικές προτάσεις για τις δομές
της ειδικής αγωγής:
- Ένας εκπαιδευτικός για κάθε ένα παιδί που αιτείται παράλληλη στήριξη. Πλήρης κάλυψη των αιτημάτων – κενών.
- Ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης να είναι υπεύθυνος, όπως ισχύει, για την υλοποίηση του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος μέσα και έξω από την τάξη και για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής, αλλά οι εφημερεύοντες να είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια του μαθητή.
- Κανένας αποκλεισμός εκπαιδευτικού με αναπηρία από την παράλληλη στήριξη.
- Μαζικότερες προσλήψεις στα τμήματα ένταξης στην αρχή της χρονιάς.
Εκτός
των παραπάνω, θέσαμε το θέμα των κενών
στην παράλληλη στήριξη σε σχέση με τις
πιστώσεις που έχουν απομείνει στην
γενική εκπαίδευση, όπου δεν υπάρχουν
κενά. Ο κ. Κασσιανός μας απάντησε ότι
υπάρχει στον προγραμματισμό του
Υπουργείου από το καλοκαίρι η μεταφορά
πιστώσεων από την γενική αγωγή όπου
υπάρχουν ανάγκες. Στην ουσία αυτό είναι
κάτι που γίνεται κάθε χρόνο, δηλαδή ότι
οι πιστώσεις που περισσεύουν σε έναν
τομέα ή σε μια βαθμίδα να χρησιμοποιούνται
εκεί όπου υπάρχουν ελλείψεις. Δεν είναι
κάτι καινούριο δηλαδή που ανακαλύφθηκε
μόλις και γι αυτό θα υλοποιηθεί. Είναι
κάτι που ίσχυε πάντα και θέτονταν σε
εφαρμογή μετά τα Χριστούγεννα που υπήρχε
μεγάλο κύμα αδειών και επιστροφών
εκπαιδευτικών. Στο δια ταύτα λοιπόν
περιμένουμε το νωρίτερο την Παρασκευή
– το πιθανότερο την επόμενη εβδομάδα-
προσλήψεις παράλληλης στήριξης χωρίς
να γνωρίζει ούτε ο ίδιος τον ακριβή
αριθμό. Αυτό εξαρτάται από τον αριθμό
των πιστώσεων που έχουν περισσέψει σε
συνδυασμό με τον αριθμό των πιστώσεων
που θα κρατηθούν ως “μαξιλαράκι
ασφαλείας” για την γενική αγωγή και
αυτών που θα μεταφερθούν στην δευτεροβάθμια.
Εμείς
είμαστε εδώ, παρακολουθούμε τις εξελίξεις,
συμμετέχουμε ενεργά σε αυτές και
προσπαθήσουμε έμπρακτα να βελτιώσουμε
τις συνθήκες εργασίας των αναπληρωτών
με προτάσεις ευρείας αποδοχής. Αγωνιούμε
και αγωνιζόμαστε για όλους τους
αναπληρωτές και κυρίως γι αυτούς που
φαίνεται ότι φέτος χάνουν το τρένο της
εργασίας μετά από δύο συνεχόμενα έτη
που προσλαμβάνονταν. Δεχόμαστε προσωπικές
επιθέσεις με χαρακτηρισμούς, στις οποίες
έχουμε τα επιχειρήματα και τα στοιχεία
να απαντήσουμε, όμως δεν πρόκειται να
μπούμε σε αντιπαράθεση καθώς, οφείλουμε
να διαφυλάξουμε την ενότητα του κλάδου,
να παλέψουμε για την εξάλειψη της
διχόνοιας, την ανάπτυξη της αλληλεγγύης
προς τον συνάδελφο κάθε ειδικότητας
και διαφορετικών συμφερόντων. Η πίεση
θα είναι πολλαπλάσια αν είμαστε όλοι
μαζί. Το έχουμε δηλώσει από την πρώτη
μέρα ίδρυσης του ΠΣΑΕΠ. Δεν είμαστε
δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, θεατρολόγοι κλπ.
Είμαστε ΟΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ και ως
τέτοιοι θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε,
αλλιώς το τρένο θα το χάσουμε κάποια
στιγμή όλοι μας..
Γίνε
μέλος στον ΠΣΑΕΠ, συντάξου μαζί μας ώστε
να γίνουμε το πιο ισχυρό κίνημα διεκδίκησης
των δικαιωμάτων μας.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe120lat1mYPMqTmwB-IX-WHMgoRzsDr6dj1W07nsZF9GL8pg/viewform
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου