Συνάντηση εκπαιδευτικών ΠΕ 70.50 και ΠΕ 60.50 με βουλευτή του ΚΚΕ

Με τον βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Λαμπρούλη συναντήθηκαν σήμερα το μεσημέρι στο Υπουργείο Παιδείας εκπρόσωποι των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην ειδική αγωγή από τους πίνακες ΠΕ 70.50 και 60.50. Αιχμή της συνάντησης ήταν η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους στους πίνακες γενικής εκπαίδευσης, που φημολογείται ότι θα εμπεριέχεται ως ρύθμιση στο επερχόμενο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία.


Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί εξήγησαν στον βουλευτή ότι η εν λόγω ρύθμιση είναι πέρα για πέρα άδικη και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια μια μερίδα εκπαιδευτικών στην ανεργία σε άμεσο χρονικό διάστημα. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς με πτυχίο γενικής εκπαίδευσης και επιπλέον προσόντα στην Ειδική Αγωγή (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, σεμινάρια), με βάση τα οποία εντάχθηκαν και σε ξεχωριστούς πίνακες (70.50 και 60.50) και προσελήφθησαν σε δομές ειδικής αγωγής κατά τα προηγούμενα χρόνια, καλύπτοντας πάγιες ανάγκες των δημόσιων σχολείων της χώρας, για την κάλυψη των οποίων δεν επαρκούσαν οι απόφοιτοι τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Η νέα ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου έχει ως σκοπό να αναγνωρίζει την προϋπηρεσία τους μόνο στους πίνακες της Ειδικής Αγωγής 70.50 και 60.50, που στην πραγματικότητα δεν έχει αξία γι’ αυτούς, καθώς προσλαμβάνονται στην Ειδική Αγωγή προσωρινά, όσο δεν επαρκούν οι απόφοιτοι, και κάθε χρονιά αφού εξαντληθούν οι τελευταίοι. Όταν αυτές οι ανάγκες πάψουν να υφίστανται - ή να καλύπτονται, οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα βρεθούν χωρίς προϋπηρεσία στον κλάδο τους, της γενικής αγωγής, σαν να μην εργάστηκαν ποτέ. Αίτημά τους λοιπόν, είναι να αναγνωρίζεται συνολικά η προϋπηρεσία τους και στον πίνακα γενικής εκπαίδευσης (ΠΕ 70-ΠΕ 60) και στον πίνακα των ΠΕ 70.50-ΠΕ 60.50.
Ο κ. Λαμπρούλης δήλωσε πως κατανοεί και θα στηρίξει, από πλευράς του κόμματός του, το δίκαιο αίτημα να αναγνωρίζεται συνολικά η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών που έχει διανυθεί σε δημόσιο σχολείο της χώρας, ανεξάρτητα από τη δομή στην οποία διανύθηκε, και την ανάγκη να εξασφαλιστούν τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών. Η συζήτηση επεκτάθηκε επίσης στην ανάγκη να καλυφθούν τα κενά της δημόσιας εκπαίδευσης από μόνιμους εκπαιδευτικούς, και στην ανάγκη να αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά και γενικότερα ζητήματα της εκπαίδευσης, με συλλογικούς αγώνες εντός και εκτός βουλής.