ΠΣΑΕΠ-Ανακοίνωση για τα τεκταινόμενα στην προσχολική αγωγή

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                                        ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ο κλάδος των νηπιαγωγών για άλλη μία φορά βρίσκεται στο στόχαστρο με πολλές παρασκηνιακές εξελίξεις να δημιουργούν αμφιβολίες και εκνευρισμό στους αναπληρωτές νηπιαγωγούς. 



Δρώντας παρασκηνιακά, στην αντίδραση των νηπιαγωγείων να υπαχθούν στους δήμους και να καθιερωθεί επίσημα και δικαιωματικά η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, παρουσιάζουν με πλάγιο τρόπο την ίδρυση του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής και συγκεκριμένα το τμήμα προσχολικής αγωγής με αναδιαμορφωμένο πρόγραμμα.
Με το σχέδιο νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που κατατέθηκε στις 11/1/2018, αντί να διευθετείται το θέμα της επικάλυψης του εργασιακού χώρου δύο διακριτών επαγγελματιών (νηπιαγωγών και βρεφονηπιοκόμων), εντείνεται ακόμα περισσότερο.

Ως εκπαιδευτικοί είμαστε υπέρμαχοι της αναβάθμισης των σπουδών του τμήματος βρεφονηπιοκομίας  σε πανεπιστημιακό επίπεδο όμως αντιτασσόμαστε στον τρόπο με τον οποίο μεθοδεύεται η δημιουργία ενός τμήματος το οποίο θα επιφέρει ασάφειες, επικαλύψεις πεδίων  και σύγχυση στο χώρο της προσχολικής αγωγής.

Συγκεντρωτικά παρουσιάζουμε τις ασάφειες που έχουν δημιουργηθεί και τον εκτροχιασμό που θα δεχθούν τα τμήματα των νηπιαγωγών με την εν λόγο ίδρυση:

1)Το συγκεκριμένο τμήμα  δεν θα φέρει τον όρο φροντίδα (care) αλλά θα επονομάζεται ¨τμήμα προσχολικής αγωγής¨,  άρα κατ’επέκταση οι απόφοιτοι θα έχουν το προνόμιο να απορροφηθούν σε δομές ενιαίας προσχολικής αγωγής 0-6.

2)Επικάλυψη του γνωστικού αντικειμένου της αγωγής για την ηλικία 4 - 6 ετών και αποδιοργάνωση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων των τμημάτων 

 3)Πιέσεις για την ένταξη της συγκεκριμένης σχολής ( η οποία ήδη υπάγεται στο τμήμα υγείας και πρόνοιας) στο τμήμα Ανθρωπιστικών  του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Δεν είναι τυχαίο γεγονός αυτό αφού απώτερος σκοπός είναι η ενοποίηση των παιδαγωγικών σχολών προσχολικής αγωγής (στις Ανθρωπιστικές Σπουδές ανήκουν ήδη Πανεπιστημιακές Σχολές Παιδαγωγικών).

4)Καταλήγοντας, η πολιτική της ενοποίησης θα επεκταθεί και στα Νηπιαγωγεία τα οποία θα έχουν ενιαία μορφή με τους παιδικούς σταθμούς
Παράλληλα, υπάρχουν πολλοί που εποφθαλμιούν το ΔΗΜΟΣΙΟ και ΔΩΡΕΑΝ Νηπιαγωγείο (ΚΕΔΕ, ιδιοκτήτες ιδιωτικών κ.ά, προγράμματα εσπα για παιδικούς σταθμούς,Voucher κ.α )
Συμπεραίνουμε λοιπόν, ότι το ήδη θολό τοπίο στα Νηπιαγωγεία και στους Παιδικούς Σταθμούς, όχι μόνο δεν ξεκαθαρίζει, αλλά γίνεται επικίνδυνο με διαστρεβλωτικές προεκτάσεις για όλη την εκπαίδευση.

Ο ΠΣΑΕΠ θα παρευρεθεί στο Υπουργείο Παιδείας για να λάβει απαντήσεις ξεκάθαρες αναφορικά με το ζήτημα αυτό.
Επίσης, τονίζουμε την ανάγκη για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα που θα πρέπει να έχει η προσχολική αγωγή, καθώς και το δικαίωμα όλων των παιδιών ηλικίας 4-6 να φοιτούν στο νηπιαγωγείο χωρίς περιορισμούς, προϋποθέσεις και κληρώσεις.

Το δικαίωμα των παιδιών σε ποιοτική προσχολική εκπαίδευση είναι αναφαίρετο και πρέπει να το διεκδικήσουμε.

Σχόλια