ΠΣΑΕΠ_Δελτίο Τύπου για την κινητοποίηση και τη συνάντηση στο Υπουργείο

ΠΣΑΕΠ
-
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 


Αντιπροσωπεία των διαδηλωτών έγινε δεκτή από στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και συγκεκριμένα από τους: κ. Πολίτη, κ. Αθανασόπουλο, κ Σπυλιόπουλο και κα Μηλιαρέση.  Η αντιπροσωπεία αποτελούνταν από τον πρόεδρο του ΠΣΑΕΠ και από εκπροσώπους αναπληρωτών Πληροφορικής, Γυμναστών, Αγγλικών, Θεατρολόγων, του ΣΑΝΔ.ΜΕΑ και μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αμαρουσίου.



Αρχικά θίξαμε το ζήτημα των μόνιμων διορισμών.
Αναλύσαμε την κατάσταση που βιώνουν οι αναπληρωτές και απαιτήσαμε άμεσα μόνιμους και μαζικούς διορισμούς με στήριξη της προϋπηρεσίας. Κανείς τους δεν δεσμεύτηκε για τον χρονικό ορίζοντα και και το νούμερο των προσλήψεων, καθώς όπως μας ανέφεραν είναι ένα θέμα το οποίο συζητείται και διαπραγματεύεται σε ανώτατο επίπεδο. Αντιπαραθέσαμε το γεγονός ότι σε άλλους κλάδους είτε γίνονται,είτε δρομολογούνται μόνιμοι διορισμοί, ενώ η εκπαίδευση παραμένει το αποπαίδι της εκάστοτε κυβέρνησης. Ζητήσαμε το λόγο που δεν τηρείται η αναλογία 1/5 μόνιμων διορισμών/αποχωρήσεων και δεν πήραμε καμία απολύτως απάντηση. Ρωτήσαμε το Υπουργείο ποιο είναι το plan b τους σε περίπτωση που διακοπεί η χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ και πάλι απάντηση δεν πήραμε, πάρα μόνο ότι πρόθεσή τους είναι να μην είναι ΕΣΠΑ οι αναπληρωτές. Μας ανέφεραν αυτό που έχει ήδη ενημερώσει ο ίδιος ο Υπουργός, ότι έχει συσταθεί μια επιτροπή κοστολόγησης των διορισμών η οποία δεν έχει βγάλει ακόμα κάποια επίσημη απόφαση. Τέλος ζητήσαμε να ανοίξει ο διάλογος για το σύστημα των διορισμών καθώς δεν θα δεχθούμε να μας επιβληθεί κάποιο, δίχως διάλογο, κάτι το οποίο έγινε αποδεκτό. 

Στη συνέχεια περάσαμε στο θέμα των ίσων δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων. Όπως αναφέραμε οι αναπληρωτές έχουμε ίδιες υποχρεώσεις και λιγότερα δικαιώματα από τους μόνιμους συναδέλφους μας, ενώ σε πολλές περιπτώσει οι υποχρεώσεις μας είναι περισσότερες από αυτές των μόνιμων αφού εκπαιδευτικοί διδάσκουν σε 2-3 ή και παραπάνω σχολεία. Απαιτήσαμε -αν όχι πλήρη εξίσωση- βελτίωση των συνθηκών, αρχής γενομένης με τις άδειες των έγκυων συναδελφισσών μας. Είναι κάτι που το έχει υποσχεθεί ο ίδιος ο Υπουργός και καμία θετική εξέλιξη δεν έχει επέλθει ακόμα. Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι λόγω των συμβάσεών μας (ορισμένου χρόνου) προκύπτουν νομικά κωλύματα. 



Ακόμη ένα θέμα που θέσαμε όλοι οι παρευρισκόμενοι είναι το θέμα του δασκάλου υπεύθυνου ολοημέρου. Υποστηρίξαμε ότι  το ολοήμερο δεν λειτουργεί όπως πρέπει και έχει χάσει τον παιδαγωγικό του ρόλο και απαιτήσαμε την επαναφορά του υπεύθυνου δάσκαλου ολοημέρου. Ενώ οι εκπρόσωποι του Υπουργείου θεώρησαν δίκαιο το αίτημά μας, διαφώνησαν μαζί μας ότι υπολειτουργεί. Θυμίζουμε ότι ο ίδιος ο Υπουργός σε συνάντηση με τον ΠΣΑΕΠ τον Απρίλιο, δεσμεύτηκε ότι θα αρχίσει φέτος η επαναφορά του υπεύθυνου δασκάλου ολοημέρου, καθώς και ο ίδιος είχε πεισθεί για τη μη εύρυθμη λειτουργία του. Ακόμη αναμένουμε...

Για τα θέματα των ειδικοτήτων ζητήσαμε να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία με τις ειδικότητες που πρέπει να διδάσκουν τα συγκεκριμένα αντικείμενα κι όχι με αναθέσεις. Επίσης, τονίσαμε ότι πρέπει να συσταθούν επιτέλους οι οργανικές θέσεις των ειδικοτήτων για να εξαλειφθεί το παραπάνω φαινόμενο. Μας απάντησαν ότι δέσμευσή τους ήταν να εργαστούν όσοι εργάζονταν στα ΕΑΕΠ κάτι που όχι απλά επιτεύχθηκε, αλλά προσλήφθηκαν πολλοί παραπάνω εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων από τους 630 που εργάζονταν τότε. Μας ανέφεραν ότι θα επεκταθεί η κάλυψη των κενών των μαθημάτων ειδικοτήτων από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων σε μεγαλύτερο ποσοστό από ισχύει τώρα. Με τον ίδιο τρόπο τους ζητήσαμε να μεριμνήσουν για τους δασκάλους που έμειναν άνεργοι από τη θέσπιση του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Σχολείο και την κατάργηση του δασκάλου υπεύθυνου ολοημέρου. 

Για την ειδική αγωγή ζητήσαμε να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί παράλληλης στήριξης. Μας απάντησαν ότι τα ΠΥΣΠΕ μαζί με το σύμβουλο της ειδικής αγωγής αποφασίζουν και δίνουν προτεραιότητα στις πιο βαριές περιπτώσεις και επειδή τα αιτήματα είναι πάρα πολλά (πάνω από 6.000) τοποθετείται συνήθως ένας εκπαιδευτικός σε 2 παιδιά. Αμφισβητήσαμε το παραπάνω αφού γνωρίζουμε πολλές περιπτώσεις όπου εκπαιδευτικοί τοποθετούνται μέχρι και σε 5 παιδιά ο καθένας. Αναφέραμε επίσης ότι το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να βρει τις απαραίτητες πιστώσεις για παράσχει ποιοτική εκπαίδευση σε αυτούς τους  μαθητές αντί να μοιράζει τους εκπαιδευτικούς σε διαφορετικά παιδιά, ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες για ουσιαστική παρέμβαση.

Για την υποχρεωτική διετή προσχολική αγωγή μας απάντησαν ότι θα θεσμοθετηθεί από του χρόνου. Τονίσαμε ότι αδιαπραγμάτευτη θέση μας είναι η διδασκαλία στα νηπιαγωγεία να γίνεται αποκλειστικά από νηπιαγωγούς και ταχθήκαμε ενάντια στην ενοποίηση των ΑΤΕΙ Νηπιοβρεφοκόμων με τα Πανεπιστημιακά τμήματα των Νηπιαγωγών. Μας ξεκαθάρισαν η αναβάθμιση του πτυχίου των Βρεφονηπιοκόμων σε πανεπιστημιακής εκπαίδευσης δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση την είσοδό τους στα νηπιαγωγεία, στα οποία θα διδάσκουν μόνο νηπιαγωγοί.

Ρωτήσαμε για την χαρακτηριστική αργοπορία στις προσλήψεις ΖΕΠ και ΔΥΕΠ. Μας απάντησαν ότι τα απαιτούμενα έγγραφα έχουν φύγει από το Υπουργείο και πιέζουν για να πάρει ΦΕΚ(!) τους ενημερώσαμε ότι εμείς είμαστε αυτοί πιέζουμε κι αυτοί είναι στην κυβέρνηση κι όχι στην αντιπολίτευση για να πιέζουν. Οι προσλήψεις οι οποίες ήταν προγραμματισμένες για έναν μήνα πριν ακόμη αγνοούνται. Μας ενημέρωσαν ότι μόλις πάρει το ΦΕΚ αμέσως θα βγουν οι προσλήψεις.

Ζητήσαμε διαφάνεια στις τοποθετήσεις αναπληρωτών, αναφέροντας συγκεκριμένα περιστατικά. Τονίσαμε ότι νόμοι οι οποίοι δεν εξυπηρετούν τις επείγουσες και έκτακτες ανάγκες της υπηρεσίας, αλλά χρησιμοποιούνται από τους βυσματίες για εντός περιφέρειας μετακινήσεις πρέπει είτε να τροποποιηθούν είτε να καταργηθούν τελείως. Συμφώνησαν στην παραπάνω λογική και θα επανέλθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες σε επόμενη συνάντηση. 

Στο τέλος επανήλθαμε στο θέμα των μόνιμων διορισμών όπου τονίσαμε -και συμφώνησαν όλοι- ότι η πραγματοποίησή τους θα λύσει το μεγαλύτερο ποσοστό των προαναφερθέντων προβλημάτων. 

Συνάδελφοι... 

*Δεν πρόκειται να επιτύχουμε τίποτα αν συνεχιστεί η απάθεια των αναπληρωτών. Δεν νοείται ένας τόσο μεγάλος κλάδος σε μέλη να μην συγκεντρώνει τουλάχιστον τετραψήφιο αριθμό ατόμων σε κινητοποίηση στην Αθήνα, την ώρα που κάποιοι ήρθαν από την Κρήτη για να στηρίξουν τη διαμαρτυρία. Την επόμενη φορά οφείλουμε να είμαστε περισσότεροι, ενωμένοι, συμπαγείς για να απαιτήσουμε δυναμικότερα ΜΟΝΙΜΟΥΣ και ΜΑΖΙΚΟΥΣ διορισμούς. 

** Χαιρετίζουμε τους τοπικούς συλλόγους εκπαιδευτικών που προκήρυξαν στάση εργασίας και παρευρέθηκαν στην παράσταση διαμαρτυρία. Από την άλλη, απαράδεκτη κρίνουμε τη στάση τοπικών συλλόγων εκπαιδευτικών που δεν προκήρυξαν στάση εργασίας για να διευκολύνουν τους αναπληρωτές να μεταβούν στο Υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα δεν μπήκαν στον κόπο να στηρίξουν την κινητοποίηση των αναπληρωτών όχι με την παρουσία τους, αλλά με μία απλή ανακοίνωση. Για τον αγώνα των αγροτών, την περιβαλλοντική καταστροφή κ.α. βρήκαν χρόνο και χώρο να σχολιάσουν... 

***Δεν μείναμε έκπληκτοι από ορισμένους συλλόγους ή συλλογικότητες που δεν απάντησαν καν στο επίσημο κάλεσμά μας για παράσταση διαμαρτυρίας και φυσικά δεν παρευρέθηκαν. Κάποιοι πιθανότατα δεν ήθελαν να παρευρεθούν σε μια διαδήλωση αχρωμάτιστη πολιτικά, διότι συνηθίζουν να είναι ενταγμένοι σε έναν χώρο και να συμφωνούν μόνο με αυτόν. Κάποιοι επέλεξαν τη μέρα της κινητοποίησης να κάνουν για μία ακόμη φορά το Δελτίο Τύπου το Υπουργείου, που συνήθως το κάνουν παραπληροφορώντας. Όσο τα προσωπικά συμφέροντα τοποθετούνται πάνω από τα κοινά τόσο το Υπουργείο θα γελάει μέσα από τα δόντια για τη διάσπαση του κλάδου και την ανικανότητά μας να διεκδικήσουμε αυτά που μας αναλογούν. 

Π.Σ.Α.Ε.Π.
Π.Σ.Α.Πληροφορικών.
Π.Ε.ΣΥ.Θεατρολόγων.
ΣΑΝΔ.ΜΕΑ
Συντονιστικό ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής
Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών ΠΕ06


Στηρίξτε έμπρακτα τον σύλλογο που βρίσκεται καθημερινά δίπλα στους αναπληρωτές. Συμπληρώστε τη φόρμα εδώ

Σχόλια