ΠΣΑΕΠ - Τα 10 αιτήματά μας στη συνάντησή μας με τον Υπουργό

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Συνάδελφοι, συναντηθήκαμε την Παρασκευή με τον Υπουργό Παιδείας σε ένα προγραμματισμένο ραντεβού για να θέσουμε ορισμένα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

  1. Σταθήκαμε ιδιαίτερα στο θέμα των μόνιμων διορισμών το οποίο θα διεκδικήσουμε σθεναρά όπως τονίσαμε. Μας απάντησε ότι θα βγει ανακοίνωση για το χρονοδιάγραμμα των διορισμών και θα ανοίξει ένας διάλογος για τον τρόπο που θα γίνουν αυτοί.
  2. Ζητήσαμε για μία ακόμη φορά εξίσωση των δικαιωμάτων τον αναπληρωτών με τους μόνιμους συναδέλφους τους. Συγκεκριμένα σταθήκαμε στις άδειες μας και ιδίως σε αυτές που αφορούν τις έγκυες συναδέλφισσές μας αναφέροντας και παραδείγματα συμβάντων στα σχολεία. Ο Υπουργός απάντησε ότι είναι πλέον προσωπικό του στοίχημα η επίλυση του παραπάνω ζητήματος. Αναμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.
  3. Στις συναντήσεις που θα κάνει με το Υπουργείο Εργασίας για τα παραπάνω θέματα, του ζητήσαμε να θέσει και το θέμα του ταμείου ανεργίας. Εξηγήσαμε ότι πολλοί εργάζονται μόνο 4-5 μήνες και είτε δεν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν καθόλου ταμείο, είτε λαμβάνουν για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Επίσης αναφέραμε ότι πλέον οι αναπληρωτές δεν είναι 22 χρονών, πολλοί έχουν περάσει τα 30 και έχουν οικογένεια. Με δεδομένο ότι δεν μπορούν να εργαστούν αλλού αναμένοντας την πρόσληψή τους, η εξαίρεση των αναπληρωτών από τη ρύθμιση για το επίδομα ανεργίας θα ήταν μια μικρή, αλλά σημαντική βοήθεια
    .
  4. Εξηγήσαμε την ανάγκη που υπάρχει στο ολοήμερο σχολείο για υπεύθυνο δάσκαλο. Δηλαδή δεν είναι δυνατόν σε 15 ώρες ολοημέρου την εβδομάδα τα παιδιά να απασχολούνται από 10 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς. Δεν είναι παιδαγωγικά ορθό. Πιστεύουμε ότι του βάλαμε το σπόρο που χρειάζεται, ώστε να κατανοήσει ότι δεν λειτουργεί όπως πρέπει το ολοήμερο. Μας υποσχέθηκε -και πρώτη φορά γίνεται αυτό επίσημα- ότι από του χρόνου σε κάποιες αστικές περιοχές θα προσπαθήσει να κάνει δεκτό το αίτημά μας για τον υπεύθυνο ολοημέρου και μάλιστα να το επεκτείνει ακόμα περισσότερο την μεθεπόμενη χρονιά.
  5. Ζητήσαμε να δει ο ίδιος την πρόταση για συνυπηρέτηση των αναπληρωτών που έχουμε καταθέσει. Εξηγήσαμε ότι οι αναπληρωτές σε πολλές περιπτώσεις είναι παντρεμένοι με συναδέλφους τους και δεν μπορούν να εργαστούν στο ίδιο μέρος, πόσο μάλλον να κάνουνε παιδιά.
  6. Του αναφέραμε αδιαφανείς διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα στις α/θμιες με κενά που εξαφανίζονται και επανεμφανίζονται για κάποιους, με διαφορετικές ερμηνείες του νόμου περί τοποθέτησης των αναπληρωτών και με διευθύνσεις οι οποίες απαιτούν από τους αναπληρωτές να δηλώσουν περιοχές και όχι σχολεία. Ζητήσαμε από τον υπουργό πριν την α φάση αναπληρωτών του Σεπτεμβρίου να στείλει διευκρινιστικές οδηγίες προς τις α/θμιες ώστε να εξαλειφθούν τα παραπάνω φαινόμενα, καθώς και για να αναλάβουμε υπηρεσία μόνο με την ταυτότητά μας και τα δικαιολογητικά των ιατρών που χρειάζονται.
  7. Αναγνωρίσαμε τις δυσκολίες στην οργάνωση των ΔΥΕΠ φέτος. Αναφέραμε στον Υπουργό ότι έχουμε καταθέσει ήδη πρόταση στην αρμόδια επιστημονική επιτροπή των ΔΥΕΠ, κάτι το οποίο το γνώριζε και ζητήσαμε να μελετηθεί και να διαφυλαχθούν οι συμβάσεις εργασίας πλήρους ωραρίου για όλους τους εκπαιδευτικούς.
  8. Εκφράσαμε την αντίθεσή μας με το φαινόμενο να εργάζονται μόνιμοι εκπαιδευτικοί χωρίς επιπρόσθετα προσόντα στις δομές της ειδικής αγωγής. Ζητήσαμε όπως είχαμε κάνει και τον Αύγουστο του 2016 να γίνεται αυτό μόνο στην περίπτωση που εξαντλούνται οι πίνακες των αναπληρωτών της ειδικής αγωγής. Ο Υπουργός μας ανέφερε ότι οι πιστώσεις για την ειδική αγωγή φέτος ήταν περισσότερες από κάθε άλλη φορά και ότι αυτή η ρύθμιση δεν αποσκοπεί στην εξαφάνιση των κενών της ειδικής. Δεσμεύτηκε ότι οι πιστώσεις του χρόνου σε καμία περίπτωση δε θα μειωθούν και αυτό είναι ένα μέτρο το οποίο αποσκοπεί στην κάλυψη περισσότερων κενών στις ευαίσθητες δομές της ειδικής αγωγής. Από την πλευρά μας επιμείναμε στη δημιουργία μιας δικλείδας ασφαλείας για τους αναπληρωτές.
  9. Για το νηπιαγωγείο ζητήσαμε να κάνει πράξη τη δέσμευσή του για διετή υποχρεωτική φοίτηση όλων των νηπίων άμεσα. Ο Υπουργός μας απάντησε ότι και τώρα να το νομοθετούσε δεν υπάρχουν οι κατάλληλες κτιριακές δομές για να υποδεχτούν όλα τα παιδιά. Τονίσαμε τη σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης και ζητήσαμε να δρομολογηθεί άμεσα.
  10. Τέλος, θέσαμε το θέμα των αιτήσεων που φέτος θα γίνουν πολύ νωρίτερα από άλλες χρονιές. Αναφέραμε στον Υπουργό το πρόβλημα που δημιουργείται κυρίως στους εκπαιδευτικούς που θέλουν να συμπληρώσουν 10μηνο ή 50μηνο (καθώς οι 2 τελευταίοι μήνες προϋπηρεσίας δεν θα προσμετρηθούν φέτος, αλλά από του χρόνου), στους εκπαιδευτικούς που περιμένουν αναγνώριση των μεταπτυχιακών τους από τον ΔΟΑΤΑΠ και τους νέους απόφοιτους ΠΕ71 και ΠΕ61 οι οποίοι θα μείνουν άνεργοι φέτος. Σε όλα τα παραπάνω ο Υπουργός ήταν απόλυτος ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα, καθώς είναι θέμα του ΑΣΕΠ και όχι του Υπουργείου. Ο ΑΣΕΠ απαιτεί σε συγκεκριμένες ημερομηνίες να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για να προβεί στον έλεγχο των πινάκων και να γίνουν οι προσλήψεις τις ημερομηνίες που πρέπει, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία καθυστέρηση. Πάνω σε αυτό επιμείναμε να βρεθεί μία λύση, ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να καταθέσουν τα χαρτιά τους κι αργότερα, κάτι το οποίο δεν έγινε δεκτό.    

Συνάδελφοι, ο ΠΣΑΕΠ με οργανωμένες ενέργειες προσπαθεί να αναδείξει όπου πρέπει και όπως πρέπει τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των αναπληρωτών. Προσπαθούμε αδιάκοπα να πιέσουμε να αλλάξουν τα κακώς κείμενα στην εκπαίδευση και να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας όλων μας, αλλά και να αναβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι με τη σύμπλευση όλων των δυνάμεων θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε του ΜΟΝΙΜΟΥΣ και ΜΑΖΙΚΟΥΣ διορισμούς που επιθυμούμε και δικαιούμαστε.
Όλοι μαζί ενωμένοι μπορούμε..

Ελάτε μαζί μας σε αυτήν την προσπάθεια συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe120lat1mYPMqTmwB-IX-WHMgoRzsDr6dj1W07nsZF9GL8pg/viewform


Σχόλια